Yleiset sopimusehdot 28.12.2023 lähtien


HiDoRo Brothers Oy:n yleiset sopimusehdot

1 Soveltaminen
Näitä ehtoja sovelletaan HiDoRo Brothers Oy:n (jäljempänä ”HiDoRo”) ja HiDoRo:n palvelun käyttäjäasiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välisiin HiDoRo:n palveluita koskeviin tarjouksiin, toimeksiantoihin, tilauksiin, kauppoihin ja muihin sopimuksiin sekä niiden perusteella tapahtuviin toimituksiin, ellei HiDoRo ole tarjouksessaan toisin ilmoittanut tai toisin ole kirjallisesti sovittu. Näillä sopimusehdoilla ei rajoiteta viestintämarkkinalain, sähköisen viestinnän tietosuojalain tai muun pakottavan lainsäädännön Asiakkaalle antamia oikeuksia.

2 Määritelmät
2.1 Immateriaalioikeudet. Immateriaalioikeuksilla tarkoitetaan kaikkia kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisia immateriaalioikeudellisia suojamuotoja, mukaan lukien rekisteröimättömät ja rekisteröidyt patentit, hyödyllisyysmallit, mallioikeudet, tekijänoikeudet, verkkotunnukset, tavaramerkit, toiminimet ja kaikki muut vastaavat tai samankaltaiset immateriaalioikeudet sekä kaikkiin edellä mainittuihin liittyvät rekisteröinti-hakemukset ja käyttöoikeudet sekä kaikki yritys- ja liikesalaisuudet.

2.2 Palvelun loppukäyttäjä. Loppukäyttäjällä tarkoitetaan henkilöä, joka tosiasiallisesti käyttää toimitettua Palvelua. Kaikki Asiakasta koskevat sopimusehdot koskevat soveltuvin osin myös loppukäyttäjää.

2.3 Palvelu/-t. Palveluilla tarkoitetaan HiDoRo:n valikoimassa kulloinkin olevia palveluita, kuten WazAI-bottia sekä siihen liittyviä lisäpalveluita.

2.4 Asiakas. Asiakkaalla tarkoitetaan luonnollista tai juridista henkilöä, joka hankkii HiDoRo:n Palveluita pääasiassa harjoittamaansa elinkeinotoimintaa varten.

3 Tarjous
3.1 HiDoRo:n tarjous on voimassa tarjouksessa mainitun ajan tai, mikäli voimassaoloaikaa ei ole mainittu, 14 päivää tarjouksen päiväyksestä. Tarjous on voimassa ainoastaan kokonaisuutena.

3.2 Tarjoukseen liittyvät suunnitelmat, kuvat, piirustukset, laskelmat ja kaikki muut asiakirjat ovat HiDoRo:n omaisuutta, ja HiDoRo omistaa niihin liittyvät Immateriaalioikeudet. Tarjouksen saajalla ei ole oikeutta käyttää asiakirjoja omiin tarkoituksiinsa tai HiDoRo:n vahingoksi taikka, ilman HiDoRo:n erikseen antamaa kirjallista lupaa, antaa niistä tietoja kolmannelle osapuolelle.

4 Sopimuksen syntyminen
4.1 Sopimus Asiakkaan ja HiDoRo Brothers Oy:n välillä tulee voimaan seuraavasti:

  1. Asiakas on ilmoittanut hyväksyvänsä HiDoRo Brothers Oy:n tarjouksen, tai
  2. Sopimuksen allekirjoittamisella, tai
  3. Kun HiDoRo Brothers Oy on kirjallisesti vahvistanut Asiakkaan tilauksen, tai
  4. Kun Asiakas on tehnyt ohjaukset HiDoRo Brothers Oy:n palveluun, tai HiDoRo Brothers Oy on tilannut valtakirjalla ohjaukset asiakkaan puolesta, tai
  5. Kun Asiakas maksaa laskun tilaamastaan Palvelusta sen mukaan, mikä edellä mainituista tapahtuu ensimmäisenä.

4.2 Mikäli Asiakkaan tilaus poikkeaa HiDoRo Brothers Oy:n tarjouksesta, sopimuksen katsotaan syntyneen HiDoRo Brothers Oy:n tarjouksen mukaisena, ellei HiDoRo Brothers Oy ole Asiakkaalle kirjallisesti toisin ilmoittanut.

4.3 HiDoRo Brothers Oy voi kieltäytyä sopimuksesta tai lykätä tai keskeyttää toimituksensa, mikäli:

  1. HiDoRo Brothers Oy:lla tai muulla palveluntarjoajalla on Asiakkaalta erääntyneitä saatavia, tai
  2. Asiakas on ylittänyt tai ylittämässä mahdollisesti sovitun luottorajan, tai
  3. Asiakas on aiheuttanut häiriötä palveluverkolle tai muille palveluverkon käyttäjille, tai
  4. siihen on joku muu painava syy.

4.4 HiDoRo Brothers Oy:n ollessa oikeutettu kieltäytyä sopimuksesta tai lykkäämään tai keskeyttämään toimitustaan, se voi myös näiden sijasta vaatia Asiakkaalta ennakkomaksun tai vakuuden.

4.5 Ensimmäinen maksukausi alkaa, kun Sopimus on allekirjoitettu. HiDoRo Brothers Oy:n yleisimmät maksukaudet palvelulaskutuksessa ovat, ellei kauppakirjassa toisin sovita, yhdestä (1) kolmeen (3) kuukautta etukäteen.

5 Toimitusehdot
5.1 Yleiset ehdot
HiDoRo Brothers Oy toimittaa Palvelun parhaaksi katsomallaan tavalla sellaisena kuin osapuolet ovat palvelukohtaisessa sopimuksessa tai muuten kirjallisesti sopineet. HiDoRo Brothers Oy:lla on oikeus käyttää apulaisia, alihankkijoita tai muita sopimuskumppaneita sopimuksen toteuttamiseen.

5.2 Palvelun muutoksista ja lopettamisesta
5.2.1 HiDoRo Brothers Oy:lla on oikeus muuttaa Palvelua lainsäädännön muutoksen, viranomaisen päätöksen johdosta tai muusta erityisestä syystä. Asiakkaan vaatimista muutoksista HiDoRo Brothers Oy perii hinnastonsa mukaisen tai muuten määrittämänsä maksun.

5.2.2 HiDoRo Brothers Oy:lla on perustellusta syystä oikeus lopettaa Asiakkaan Palvelu tai Palvelun ominaisuuden tuottaminen. HiDoRo Brothers Oy:lla on tällöin oikeus irtisanoa sopimus Palvelua tai sen ominaisuutta koskevin osin ilmoittamalla tästä Asiakkaalle kohtuullisessa ajassa etukäteen.

5.3 Toimitusaika
5.3.1 HiDoRo toimittaa sovitun Palvelun tai Tuotteen viimeistään sovittuna toimituspäivänä tai sovitun toimitusajan loppuun mennessä.
5.3.2 HiDoRo:n toimitusaika alkaa kulua siitä ajankohdasta, joka on myöhäisin:
a) Sopimuksen syntymisestä, tai
b) Sovitun vakuuden antamisesta tai sovitun ennakkomaksun suorittamisesta, tai
c) Kun Asiakas on ilmoittanut HiDoRo:lle toimituksen kannalta kaikki olennaiset ja välttämättömät tiedot, tai
d) Kun Asiakas on muutoin täyttänyt Asiakkaalta kohtuudella vaadittavan myötävaikutusvelvollisuutensa HiDoRo:n toimituksen mahdollistamiseksi.
5.3.3 Mikäli tiettyä toimitusaikaa ei ole sovittu, toimitusaika alkaa kulua kohtuullisen ajan kuluttua siitä, kun toimitus on käynyt HiDoRo:lle mahdolliseksi. Asiakas hyväksyy toimituksen vastaanotetuksi ja/tai Palvelun kytketyksi käyttöönsä erillisellä toimituksen hyväksynnällä. Toimitus katsotaan kuitenkin aina hyväksytyksi, kun kuukausi on kulunut toimituksesta, eikä Asiakas ole reklamoinut toimitukseen liittyen.

5.4 Toimituksen sisältö
5.4.1 Tuotteen tai ohjelmiston toimitus ei sisälly tietoliikennepalvelun toimitukseen. Ohjelmiston toimitukseen ei sisälly omistusoikeuden luovutusta, ohjelmistojen muutoksia eikä päivityksiä.
5.4.2 Tuotteet toimitetaan Asiakkaalle pääsääntöisesti HiDoRo:n asiakaspalvelupisteissä. Jos Tuotteet lähetetään Asiakkaalle, kuljetuskustannukset ja mahdolliset vakuutuskustannukset veloitetaan Asiakkaalta erikseen. Jos tuotetoimitukseen sisältyy asennus, toimituspaikka on Asiakkaan ilmoittama toimitusosoite.
5.4.3 HiDoRo:n toimituksen edellytyksenä on, ja Asiakas vastaa siitä, että:
● Toimitusosoitteessa on sovittua käyttöä varten riittävä tekninen ja toiminnallinen ympäristö ja laitteisto, joka täyttää myös viranomaisten määräykset kaikilta osin.
● Asiakkaalla on tarpeelliset oikeudet muiden kuin HiDoRo:n toimittamiin Palveluihin ja Tuotteisiin sisältyvien ohjelmistojen käyttöön, jotka on tarkoitus liittää HiDoRo:n toimittamiin Tuotteisiin tai Palveluihin.
● Mahdollisesti sovittu tai edellytetty ennakkomaksu on maksettu tai vakuus on annettu HiDoRo:lle.
● Asiakas antaa Palvelun toteuttamiseksi tarvittavat oikeat ja riittävät tiedot.
● Toimitusta varten on esteetön pääsy tarvittaviin tiloihin.
● Toimituksen esteenä ei ole kolmannesta osapuolesta johtuva syy.
5.4.4 Asiakas vastaa Palvelun tai Tuotteen toimittamisen aiheuttamista lisäkustannuksista, joita saattaa syntyä esimerkiksi etäisen sijainnin, vaikean maaston, edessä olevien rakennusten tai muiden vastaavien syiden johdosta. Jos toteutuksessa ilmenee, että Palvelun tai Tuotteen toimittamisesta aiheutuu edellä mainittuja lisäkustannuksia huomattavassa määrin, HiDoRo:lla on oikeus tehdä Palvelusta tai Tuotteesta uusi tarjous. Jos Asiakas ei hyväksy uutta tarjousta, sopimus purkautuu ja HiDoRo palauttaa Asiakkaan kyseisestä Palvelusta tai Tuotteesta mahdollisesti suorittamat maksut vähennettynä HiDoRo:lle aiheutuneilla kustannuksilla.

6 Asiakkaan ja palvelun tiedot ja niiden käyttö
6.1 HiDoRo Brothers Oy:n Palveluissa käytettävät puhelinnumerot, IP-osoitteet, käyttäjätunnukset ja salasanat sekä muut tunnisteet Palvelun käyttämiseksi ja Asiakkaan yksilöimiseksi luovutetaan Asiakkaalle vain sovittua käyttöä varten ja ovat HiDoRo Brothers Oy:n omaisuutta. Asiakkaan on säilytettävä saamiaan tunnisteita huolellisesti. Käyttöoikeuden päättyessä Asiakkaan on omalla kustannuksellaan palautettava tai hävitettävä hallussaan oleva Palvelun käyttöä varten toimitettu materiaali sekä siitä mahdollisesti valmistetut kopiot. Sopimuksen päätyttyä Asiakkaalla ei ole niihin oikeutta, ellei erikseen ole muuta sovittu.
6.2 HiDoRo Brothers Oy:lla on oikeus muuttaa tunnisteita ja Asiakkaan muita tietoja tarvittaessa. Yhtiö ilmoittaa tunnisteiden muutoksista kohtuullisessa ajassa etukäteen, paitsi jos muutos johtuu syystä, jota yhtiö ei ole voinut kohtuudella ottaa etukäteen huomioon. Yhtiöllä on tällöin oikeus muuttaa tunnisteita välittömästi ilmoittamalla siitä Asiakkaalle ilman aiheetonta viivästystä.
6.3 Asiakkaan käytössä olevat tunnisteet ja muut tiedot voidaan muuttaa Asiakkaan pyynnöstä erikseen sovittavaa maksua vastaan.
6.4 HiDoRo Brothers Oy:lla on oikeus käyttää ja antaa Asiakkaan käytössä olleita tunnistetietoja kolmannen osapuolen käytettäväksi kohtuullisen ajan kuluttua siitä, kun Asiakkaan käyttämä Palvelu on suljettu.
6.5 Asiakkaan on ennen Palvelun avaamista annettava HiDoRo Brothers Oy:lle sen Palvelun toimittamista varten tarvitsemat riittävät tiedot sekä tarkistettava tietojen oikeellisuus. Asiakas on ennen Palvelun toimittamista ja muutenkin sopimuksen voimassaoloaikana ilmoitettava välittömästi yhtiölle tietojensa muutoksista. Asiakas vastaa siitä, että Palvelun Loppukäyttäjät ovat tietoisia ja suostuneet heitä koskevien tietojen luovuttamiseen. Mikäli Asiakas laiminlyö tietojensa antamisen tai oikeellisuuden tai muutosten ilmoittamisen yhtiölle, ei yhtiö ole vastuussa mahdollisesta tästä aiheutuvasta vahingosta.
6.6 HiDoRo Brothers Oy:lla on oikeus käsitellä Asiakkaan ja/tai Loppukäyttäjän henkilötietoja siten kuin EU:n tietosuojaasetuksessa säädetään. Yhtiöllä on oikeus ja velvollisuus luovuttaa asiakas- ja tunnistetietoja voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittavissa rajoissa.

7 Palvelun laatu ja ominaisuudet
7.1 HiDoRo Brothers Oy vastaa palvelun laadusta ja muista ominaisuuksista vain tarjouksessa tai sopimuksessa määriteltyjen tietojen mukaisesti. Asiakas on velvollinen tarkoin perehtymään laadusta ja ominaisuuksista annettuihin tietoihin.
7.2 Asiakkaan on reklamoitava HiDoRo Brothers Oy:lle palvelussa olevasta virheestä kirjallisesti viimeistään kahdeksan (8) päivän kuluessa virheen havaitsemisesta. Yhtiöllä on oikeus joko korjata virhe palvelussa tai tehdä korvaava palvelutoimenpide.

8 Maksut
8.1 HiDoRo perii Palveluista sovitut tai HiDoRon kulloinkin voimassa olevien hinnastojen mukaiset maksut.
8.2 Laskutusjakson pituus on toistuvilla maksuilla toimitussopimuksen mukainen. Kiinteät kuukausimaksut laskutetaan laskutusjaksoittain etukäteen ja muut maksut jälkikäteen. Lasku lähetetään Asiakkaan ilmoittamaan laskutusosoitteeseen.
8.3 Säännöllisesti toistuvilla maksuilla on Hidoron etukäteen ilmoittamat eräpäivät. Huomautukset laskusta on tehtävä laskun eräpäivään mennessä. Asiakas on velvollinen maksamaan myöhästyneelle saatavalle korkolain mukaista viivästyskorkoa ja kaikki perinnästä aiheutuneet kustannukset. Laskua koskevissa erimielisyystapauksissa riidaton osa on maksettava laskun eräpäivään mennessä.
8.4 HiDoRolla on oikeus vaatia sopimusta tehtäessä tai myöhemmin kohtuullinen ennakkomaksu tai vakuus perustellusta syystä, kuten aikaisemmat maksuhäiriöt. Ennakkomaksulle tai vakuudelle ei makseta korkoa.
8.5 Mikäli Asiakas ei suorita maksuvelvoitteitaan sovitun mukaisesti, Hidorolla on oikeus realisoida saamansa vakuus kertyneine tuottoineen ja sijaan tulleine varoineen parhaaksi katsomallaan tavalla erääntyneiden saataviensa maksamiseksi. Asiakas vastaa pantinhoito- ja realisointikustannuksista.

9 Palvelun käyttö, huolto ja ylläpito
9.1 Asiakkaan vastuu
9.1.1 Asiakas vastaa Palvelun käytöstä ja käytön valvonnasta sekä sopimusehtojen noudattamisesta. Asiakas vastaa omasta ja Asiakkaan tunnisteilla tai muuten Asiakkaan vastuulla toimivien henkilöiden toiminnasta Palvelua käytettäessä.
9.1.2 Asiakas liittää tietojärjestelmänsä tai sen osan HiDoRon palveluihin omalla vastuullaan ja käyttää Palvelua omalla vastuullaan. Asiakas vastaa itse oman tietokoneensa, tietojärjestelmän, lähiverkon tai muun vastaavan atk-laitteen tai –järjestelmän ja yhteyksiensä suojauksista ja suojauksen tasoista sekä kaikista palvelun turvamekanismeista ja tietoturvasta. Asiakas vastaa riittämättömän suojauksen seurauksista sekä palveluverkkoon tuomiensa atk-virusten ja muiden vastaavien seikkojen HiDoRolle, käyttäjille tai kolmansille osapuolille aiheuttamista vahingoista. Asiakas vastaa Asiakkaan käytön aiheuttamasta, mahdollisesta kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuteen kohdistuvasta rikkomuksesta.
9.1.3 Asiakkaan on säilytettävä huolellisesti HiDoRon toimittamat Palvelun käyttöön liittyvät tunnukset. Sopimuksen päättyessä tunnukset on palautettava HiDoRolle sellaisina, kuin ne Asiakkaalle luovutettaessa olivat.
9.1.4 Asiakas vastaa HiDoRolle kaikista tilaamistaan Palveluista ja niihin kohdistuvista palvelu- tai muista maksuista. Palveluun liittyviä lisäpalveluja voi tilata vain Asiakas tai Asiakkaan valtuuttama henkilö tai taho, mutta Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet Hidorolle eivät siirry Asiakkaan valtuuttamalle taholle.
9.1.5 Asiakas vastaa HiDoRolle siitä, että myös mahdolliset Palveluiden Loppukäyttäjät noudattavat HiDoRon yleisiä ja palvelukohtaisia ehtoja.

9.2 HiDoRon vastuu
9.2.1 HiDoRo pyrkii varmistamaan, että Palvelut ovat jatkuvasti saatavilla ja toimivat ilman keskeytyksiä tai häiriöitä. Kuitenkin teknisten, huolto- tai muihin syihin liittyvien seikkojen takia, Palvelut voivat olla väliaikaisesti pois käytöstä.
9.2.2 HiDoRo ei vastaa Asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle mahdollisesti aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista, ellei pakottava laki toisin määrää.
9.2.3 HiDoRo ei vastaa Palveluiden sisällöstä eikä niiden kautta saatavista tiedoista tai palveluista. HiDoRo ei myöskään vastaa Palveluiden kautta mahdollisesti lähetetyistä tai vastaanotetuista viesteistä, viestien toimituksesta, viivästymisistä tai virheistä.
9.2.4 HiDoRo varaa oikeuden tehdä muutoksia Palveluihinsa ja keskeyttää Palvelu väliaikaisesti teknisten, huolto-, laajennus- tai muiden vastaavien syiden vuoksi.

9.3 Palveluiden huolto ja ylläpito
9.3.1 HiDoRo huolehtii Palveluidensa asianmukaisesta huollosta ja ylläpidosta. HiDoRo ilmoittaa Asiakkaalle etukäteen mahdollisista huolto- ja ylläpitotöistä, jotka voivat vaikuttaa Palveluiden saatavuuteen tai toimintaan, mikäli se on mahdollista.
9.3.2 HiDoRo varaa oikeuden tehdä tarvittavat päivitykset ja muutokset Palveluihinsa. Hidoro pyrkii tekemään nämä muutokset siten, että ne aiheuttavat mahdollisimman vähän häiriötä Asiakkaalle.

10 Palvelun ja tuotteen käyttö, huolto ja ylläpito

10.1 Asiakkaan vastuu

10.1.1 Asiakas vastaa Palvelun käytöstä ja käytön valvonnasta sekä sopimusehtojen noudattamisesta. Asiakas vastaa omasta ja Asiakkaan tunnisteilla tai muuten Asiakkaan vastuulla toimivien henkilöiden toiminnasta Palvelua käytettäessä.

10.1.2 Asiakas liittää tietojärjestelmänsä tai sen osan Palveluihin omalla vastuullaan ja käyttää Palvelua omalla vastuullaan. Asiakas vastaa itse oman tietokoneensa, tietojärjestelmän, lähiverkon tai muun vastaavan atk-laitteen tai –järjestelmän ja yhteyksiensä suojauksista ja suojauksen tasoista sekä kaikista Palvelun turvamekanismeista ja tietoturvasta. Asiakas vastaa riittämättömän suojauksen seurauksista sekä palveluverkkoon tuomiensa atk-virusten ja muiden vastaavien seikkojen aiheuttamista vahingoista kolmansille osapuolille. Asiakas vastaa Asiakkaan käytön aiheuttamasta, mahdollisesta kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuteen kohdistuvasta rikkomuksesta.

10.1.3 Asiakkaan on säilytettävä huolellisesti Hidoron omistamia, Asiakkaan käytössä olevia Palvelun käyttöön liittyviä tunnuksia. Sopimuksen päättyessä tunnukset on palautettava Hidorolle sellaisina, kuin ne Asiakkaalle luovutettaessa olivat.

10.1.4 Asiakas vastaa Hidorolle kaikista tilaamistaan Palveluista ja niihin kohdistuvista palvelu- tai muista maksuista. Palveluun liittyviä lisäpalveluja voi tilata vain Asiakas tai Asiakkaan valtuuttama henkilö tai taho, mutta Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet Hidorolle eivät siirry Asiakkaan valtuuttamalle taholle.

10.1.5 Asiakas vastaa HiDoRolle siitä, että myös mahdolliset Palveluiden Loppukäyttäjät noudattavat Hidoron yleisiä ja palvelukohtaisia ehtoja.

10.2 HiDoRon vastuu ja vastuunrajoitus

10.2.1 HiDoRo vastaa parhaan kykynsä mukaan tietoliikennepalvelunsa ja Palveluidensa toiminnasta. Vikailmoituksia varten on käytössä vikailmoitus- tai asiakaspalvelunumero normaalina työaikana. Vikailmoituksen voi myös tehdä sähköpostilla info@hidoro.fi

10.2.2 HiDoRon vastuu rajoittuu vain välittömiin vahinkoihin ja enintään yhden (1) kuukauden Palvelun kiinteitä kuukausimaksuja vastaavaan summaan. HiDoRo ei vastaa välillisistä vahingoista, kuten saamatta jääneestä tulosta, kolmannesta osapuolesta johtuvista vahingoista, Asiakkaan omalle vastuulle kuuluvista asioista aiheutuneista vahingoista eikä ylivoimaisesta esteestä johtuvista vahingoista. HiDoRo ei vastaa maksuttoman Palvelun käytettävyydestä tai siinä olevista virheistä. Korvauksia ei makseta myöskään sellaisen seikan perusteella, joka ei estä Palvelun käyttämistä.

10.2.3 Mikäli HiDoRo viivästyy Palvelun toimittamisessa yli neljätoista (14) työpäivää sovitusta tai ei korjaa Palvelun käytön kokonaan estävää vikaa viiden (5) työpäivän kuluessa vikailmoituksesta lukien, Hidoro maksaa Asiakkaalle erikseen sovittavan korvauksen. Päällekkäisiä korvauksia ei makseta. Korvaus maksetaan vähentämällä korvauksen määrä Asiakkaalta veloitettavien Palveluiden maksuista.

10.2.4 HiDoRo ei vastaa internetistä tai jostain muusta tietoliikenneverkosta Asiakkaan tietojärjestelmään kohdistuvasta häirinnästä, luvattomasta käytöstä, luvattoman käytön yrityksistä tai muusta vastaavasta seikasta. Hidoro ei vastaa Asiakkaan omien tai kolmannelta osapuolelta hankittujen laitteiden ja/tai ohjelmien toiminnasta.

11 Tietosuoja-asetuksen vaatimusten täytäntöönpano
11.1 Palvelu ja HiDoRon toimintaprosessit täyttävät tietosuoja-asetuksen vaatimukset.
11.2 Asiakkaan toiminnan, prosessien ja asiakasrajapinnan pitää täyttää tietosuoja-asetuksen vaatimukset ja vastuut omien asiakkaidensa suhteen. HiDoRo ei ole vastuussa, jos Asiakas ei täytä tietosuoja-asetuksen vaatimuksia tai jos Asiakkaan kautta tapahtuu tietoturvaloukkauksia tai muita tietosuoja haasteita, tietovuotoja tai muita tietosuoja-asetuksessa mainittuja tietosuojaperiaatteiden poikkeamia tai rikkomuksia.
11.3 Kaikki Palvelussa olevat henkilötiedot anonymisoidaan automaattisesti 76 vuorokauden kuluttua niiden tallennuksesta.
11.4 Henkilötietoja ei siirretä EU/ETA alueen ulkopuolelle.
11.5 Palvelun tietokannat ja palvelimet sijaitsevat Suomessa.
11.6 Tietoturvaloukkauksista informoidaan valvontaviranomaisia ja muita osapuolia 72h kuluessa.

12 Palvelun käytön keskeyttäminen
HiDoRolla on oikeus keskeyttää Palvelun tai sen osan tai ominaisuuden käyttäminen kokonaan tai osittain seuraavista syistä:
● Tietoliikenneverkon rakentamisen, muuttamisen ja korjaamisen tai tietoturvan vuoksi. HiDoRo ilmoittaa keskeytyksestä etukäteen tilanteen ja mahdollisuuksien mukaan,
● Palvelun käyttämisestä aiheutuu haittaa tai häiriötä HiDoRon laitteille, yleiselle tai muussa käytössä olevalle tietoliikenneverkolle tai tietoliikenneyhteyksien käytölle tai muille käyttäjille,
● Asiakas on jättänyt maksamatta erääntyneen laskun ja viivästys on jatkunut vähintään kaksi (2) viikkoa maksukehotuksen jälkeenkin,
● Sovittua vakuutta tai ennakkomaksua ei ole annettu,
● Sovittu luottoraja on ylitetty, eikä turvaavaa vakuutta ole annettu,
● Asiakas on haettu konkurssiin, asetettu selvitystilaan tai todettu ulosmittauksessa varattomaksi,
● Keskeyttäminen on välttämätöntä yleisen järjestyksen ja turvallisuuden vaatiman televiestinnän mahdollistamiseksi,
● Palvelua käytetään kolmannen oikeutta loukaten tai lain tai hyvän tavan vastaisesti, tai
● Asiakas on muutoin laiminlyönyt sopimusehtojen noudattamisen eikä kehotuksesta huolimatta korjaa menettelyään viipymättä.

13 Ylivoimainen este
13.1 Osapuoli ei vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu osapuolen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota osapuolen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia osapuoli ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa. Ylivoimaisena esteenä pidetään, ellei toisin näytetä, esimerkiksi sotaa tai kapinaa, maanjäristystä, tulvaa tai muuta niihin verrattavaa luonnonmullistusta, yleisen liikenteen, yleisen tietoliikenteen tai yleisen sähkönjakelun keskeytystä, tuonti- tai vientikieltoa, lakkoa, työsulkua, boikottia tai muuta niihin verrattavaa työtaistelutoimenpidettä. Lakko, työsulku, boikotti tai muu niihin verrattava työtaistelutoimenpide katsotaan, ellei toisin näytetä, ylivoimaiseksi esteeksi myös silloin, kun osapuoli on itse sen kohteena tai siihen osallisena.
13.2 Osapuolen alihankkijaa kohdannut ylivoimainen este katsotaan myös osapuolen ylivoimaiseksi esteeksi, jos alihankinnan kohteena olevaa suoritusta ei voida ilman kohtuuttomia kustannuksia tai olennaista viivästystä tehdä tai hankkia muualta.
13.3 Osapuolen on viipymättä ilmoitettava ylivoimaisesta esteestä sekä esteen lakkaamisesta kirjallisesti toiselle osapuolelle. Mikäli este jatkuu yli 90 päivää, on osapuolella oikeus irtisanoa sopimus päättymään välittömästi ilman, että toisella osapuolella on oikeutta vahingonkorvaukseen irtisanomisen johdosta.

14 Immateriaalioikeudet ja Asiakkaan käyttöoikeus
14.1 Kaikki HiDoRon Palveluihin liittyvät tai muuten toimituksen täyttämisen tai toiminnan yhteydessä syntyvät Immateriaalioikeudet kuuluvat yksinomaan HiDoRolle. Mikäli toisin ei nimenomaisesti ole kirjallisesti sovittu, HiDoRon Immateriaalioikeuksia ei siirry Asiakkaalle.
14.2 Asiakas saa käyttää Palveluja vain sovitulla tavalla ja sovittuun käyttötarkoitukseen eikä niitä saa kopioida tai liittää muuhun tuotteeseen ilman HiDoRon nimenomaista suostumusta.
14.3 Asiakkaan käyttöoikeuden lakattua Asiakkaan on palautettava tai HiDoRon erillisestä pyynnöstä tuhottava hallussaan olevat kopiot ja dokumentaatio omalla kustannuksellaan.

15 Sopimuksen siirtäminen
15.1 Asiakas ei saa siirtää sopimukseen perustuvia oikeuksiaan tai velvollisuuksiaan osaksikaan kolmannelle ilman HiDoRon etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.
15.2 HiDoRolla on oikeus siirtää sopimukseen perustuvia oikeuksiaan tai velvollisuuksiaan kolmannelle.

16 Sopimuksen voimassaolo ja päättyminen
16.1 Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei osapuolten kesken ole kirjallisesti sovittu sopimuksen määräaikaisuudesta. Määräaikainen sopimus on voimassa koko sopimuskauden eikä ole kesken sopimuskautta irtisanottavissa, ja jatkuu määräaikaisen sopimuskauden jälkeen toistaiseksi voimassaolevana, jos muuta ei määräajan päättyessä sovita.
16.2 Sopimus on sanottava irti kirjallisesti ja se päättyy sopimuksen irtisanomisajan puitteissa. Asiakas on velvollinen maksamaan kaikki maksut sopimuksen voimassaolon ajalta päättymiskuukauden loppuun saakka.
16.3 HiDoRo vahvistaa sopimuksen päättymisestä kirjallisesti, jolloin muistutetaan ohjausten purkamisesta.
16.4 Asiakkaalla on velvollisuus purkaa, joko itse tai valtuuttaa HiDoRo tilaamaan purku operaattorilta, palveluun liittyvät ohjaukset viimeistään sopimuksen päättymispäivänä. Mikäli asiakas ei pura ohjauksia, jatkuu laskutus siihen saakka, kunnes ohjaukset on purettu. Jos syystä tai toisesta ohjauksien purkaminen viivästyy, tulee siitä ilmoittaa HiDoRolle viipymättä.
16.5 Osapuolilla on oikeus purkaa sopimus päättymään välittömästi, jos toinen osapuoli olennaisesti rikkoo sopimusehtoja.
16.6 HiDoRolla on lisäksi oikeus purkaa sopimus päättymään välittömästi, jos:
1) Asiakas on jättänyt maksamatta erääntyneen laskun ja viivästys on jatkunut kaksi (2) viikkoa maksukehotuksen jälkeenkin
2) Sovittua vakuutta tai ennakkomaksua ei ole annettu
3) Sovittu luottoraja on ylitetty, eikä turvaavaa vakuutta ole annettu
4) Asiakas on haettu konkurssiin, asetettu selvitystilaan tai todettu ulosmittauksessa varattomaksi;
5) Asiakas häiritsee muuta tietoliikennettä tai muita käyttäjiä;
6) Asiakas käyttää tai sallii käytettävän liittymää laittomaan tai hyvän tavan vastaiseen toimintaan;
7) Asiakas välittää kolmannen osapuolen liikennettä HiDoRon Palveluun; tai
8) Asiakkaan liittymä suljetaan sopimusehtojen perusteella.

17 Ehtojen voimassaolo ja muuttaminen
17.1 Nämä ehdot ovat voimassa toistaiseksi. Ehdot ovat nähtävillä myös osoitteessa https://hidoro.fi
17.2 HiDoRo:lla on oikeus muuttaa maksuja, niiden laskentaperusteita ja näitä sopimusehtoja sekä palvelukohtaisia sopimusehtoja. Ehtoja voidaan muuttaa Asiakkaan vahingoksi kuitenkin ainoastaan, mikäli sopimuksen sisältö ei kokonaisuutena olennaisesti muutu ja muutos johtuu Palvelun päivityksen tai lisäpalveluiden tai uusien ominaisuuksien johdosta, käytetyn teknologian vanhentumisen johdosta, HiDoRon käyttämien alihankkijoiden tai apulaisten aiheuttamien muutosten johdosta, Palveluun kohdistuvien kustannusten nousun johdosta, Palvelun käyttäjämäärän tai kannattavuuden pienenemisen johdosta tai hinnaston tai hinnoittelu- tai sopimusjärjestelmien muutoksen johdosta tai lainsäädännön tai viranomaisen päätöksen perusteella tai muusta erityisestä syystä olosuhteiden olennaisesti muututtua.
HiDoRo ilmoittaa Asiakkaalle maksujen tai ehtojen muutoksista viimeistään kuukautta ennen muutoksen voimaantuloajankohtaa, kirjeellä, sähköpostilla osoitteeseen info@hidoro.fi tai muutoin kirjallisessa muodossa.
Saatuaan tiedon maksun korotusta tai ehtojen muutosta, Asiakas voi irtisanoa sopimuksen päättymään sen tuotteen tai Palvelun osalta, jota ehtojen tai maksun muutos koskee. Irtisanominen on tehtävä kuukauden kuluessa siitä, kun Asiakas on saanut tiedon muutoksesta.

18 Sovellettava laki ja riidanratkaisu
18.1 Asiakkaan ja HiDoRon välisiin suhteisiin sovelletaan Suomen lakia, ei kuitenkaan kansainvälisyksityisoikeudellista lainvalintaa koskevia säännöksiä.
18.2 Mahdolliset riidat Asiakkaan ja HiDoRon välillä saatetaan ratkaistavaksi Helsingin käräjäoikeudessa.

19 Asiakirjojen etusijajärjestys
Epäselvissä tapauksissa noudatetaan tulkinnassa seuraavaa etusijajärjestystä:
a) Sopimus
b) Tarjous
c) HiDoRon palvelukohtaiset erityisehdot
d) HiDoRon yleiset sopimusehdot
e) Asiakkaan tilaus

20 Muut sopimuskohdat
20.1 Mikäli osapuoli jättää käyttämättä jonkin näihin yleisiin sopimusehtoihin tai sopimukseen perustuvan oikeutensa tai luopuu jossakin tapauksessa vetoamasta yleisiin sopimusehtoihin tai sopimukseen perustuvaan oikeuteensa, tämä ei rajoita osapuolen oikeutta myöhemmin vastaavissa tapauksissa vedota ehtoihin.
20.2 Mikäli jokin näiden yleisten sopimusehtojen tai sopimuksen ehto on pätemätön tai täytäntöönpanokelvoton, se ei vaikuta muihin ehtoihin. Osapuolet sitoutuvat neuvottelemaan hyvässä yhteisymmärryksessä tällaisen ehdon korvaamisesta vastaavalla pätevällä ja täytäntöönpanokelpoisella ehdolla.